Wyceny przedsiębiorstw
Nasz interdyscyplinarny zespół złożony z analityków i specjalistów z finansów, marketingu i zarządzania przygotuje dla Państwa kompleksowy dokument wyceny zawierający pełną analizę, argumentację i ostatecznie oszacowanie wartości firmy za pomocą minimum dwóch metod.
W zależności od konkretnej sytuacji, celu wyceny, specyfiki firmy zostaną indywidualnie przez naszych specjalistów dobrane metody wyceny spośród następujących grup metod:
- majątkowych;
- dochodowych;
- rynkowych;
- mieszanych.
Przygotowujemy wyceny dla celów:
- wykupienia wspólnika / sprzedaży udziałów,
- przeprowadzenia fuzji lub przejęcia,
- upublicznienia spółki (wejścia na GPW lub NewConnect),
- podatkowych,
- innych.
Analizy finansowe / due dilligence
Sporządzona przez naszą firmę wycena obejmuje zwykle następujące elementy:
- analizę przychodów ze sprzedaży,
- analizę kosztów działalności operacyjnej,
- analizę majątku i kapitałów firmy,
- analizę rachunku zysków i strat oraz efektywności działania,
- analizę kierunków wpływów i wydatków,
- analizę wskaźnikową (rentowności, płynności, sprawności zarządzania, zadłużenia, dyskryminacyjną, du Ponta)
- analizę ryzyka operacyjnego i finansowego
- inne elementów na życzenie Klienta.
W ramach sprawdzenia sprawozdań finansowych pod uwagę bierzemy m.in.: należności sporne, trudno zbywalne zapasy, przeterminowane zobowiązania, udzielone gwarancje i poręczenia, wycenę majątku trwałego, wielkość przychodów i kosztów w ostatnim roku w stosunku do ich wartości w latach poprzednich.
Biznes plan
Przygotowanie profesjonalnego biznes planu obejmującego szczegółowy plan rozwoju przedsiębiorstwa/ inwestycji, analizę szans i zagrożeń dla inwestycji, a także silnych i słabych stron przedsiębiorstwa, prognozę przychodów, kosztów, wpływów i wydatków wraz z prognozą sprawozdań finansowych i oceną efektywności projektu oraz płynności.
Dokumentacje kredytowe, leasingowe, faktoringowe etc.
Przygotujemy profesjonalnie dla Państwa kompletu dokumentacji związanych z pozyskiwaniem finansowania przez firmy (w tym: leasingów, kredytów inwestycyjnych, faktoringu, dotacji. Na Państwa Życzenie życzenie również doradzimy i pomożemy w wyborze źródła finansowania, a następnie w jego uzyskaniu.
Plany/ projekcje finansowe
Pierwszym etapem przy dokonywaniu prognoz finansowych przez ekspertów DCF jest poznanie i zrozumienie firmy, a szczególnie określenie tych parametrów, na które zmiany przychody i koszty są szczególnie wrażliwe.
Po dokonaniu prognozy przychodów i kosztów kolejne elementy planu finansowego obejmują:
- prognozę zapotrzebowania na kapitał obrotowy netto,
- prognozę sprawozdań finansowych: bilansu, rachunku zysków i strat, rachunku przepływów pieniężnych,
- analizę wskaźnikową,
- analizę ryzyka operacyjnego i finansowego,
- ocenę efektywności inwestycji za pomocą NPV, IRR, okresu zwrotu i ich modyfikacji (dotyczy biznes planów projektów inwestycyjnych)
- inne aspekty na życzenie Klienta.
Audyty strategiczne
W ramach audytu strategicznego przeprowadzanego w przedsiębiorstwie nasi eksperci oceniają takie elementy jak: świadomość i jakość przeprowadzanej analizy strategicznej, występującą procedurę planowania, a następnie implementacji planu, jakość systemu motywacyjnego oraz procedurę kontroli wraz z wdrażaniem zaleceń pokontrolnych.
Analiza strategiczna
Analiza strategiczna dokonywana przez naszych ekspertów pozwala określić oraz ocenić zarówno szanse jak i zagrożenia przedsiębiorstwa wynikające zarówno z makrootoczenia (czynników ekonomicznych, społeczno-kulturowych, polityczno-prawnych, czy technologicznych), jak i mikrootoczenia (ze strony dostawców, odbiorców, konkurencji obecnej, czy też potencjalnej w przyszłości, jak i substytutów). W powiązaniu z silnymi i słabymi stronami firmy pozwala określić misję, wizję, cele strategiczne, a także zaprojektować optymalną strategię działania z uwzględnieniem działań na mogące w przyszłości wystąpić potencjalne trudności.
Analiza rynkowa
W ramach analizy rynku nasi eksperci dążą do ustalenia zarówno jego wielkości (wartości generowanych obrotów na tym rynku), jak i jego perspektyw wzrostu (dynamiki). Prócz tego - obok wspomnianych powyżej kryteriów ilościowych, w ocenie rynku bierze się także pod uwagę takie parametry jakościowe jak charakterystyka odbiorców, czy konkurencji. Ostatecznie - na tej podstawie - oceniony zostaje rynek oraz zasadność podejmowania przez firmę działań na tym rynku.
Audyty marketingowe
Przeprowadzany przez naszych ekspertów audyt marketingowy obejmuje:
- audyt organizacji marketingu,
- audyt systemów marketingowych,
- audyt strategii marketingowej,
- audyt produktywności,
- audyt funkcji marketingowej.
Na każdym z powyżej wskazanych obszarów dochodzi do marnotrawstwa środków finansowych. Wskażemy Państwu jak zorganizować marketing w firmie i zaprojektować działania, by osiągnąć cele, przy jak najniższym koszcie.
Projektowanie i wdrażanie strategii marketingowych
Usługa w postaci zaprojektowania strategii marketingowej obejmuje kompleksowe zaplanowanie działań w celu uwypuklenia przewag konkurencyjnych firmy i jej produktów, co w konsekwencji prowadzi do pozyskania Klientów z tzw. "grupy docelowej". Kluczowe dla projektowania strategii marketingowej jest zachowanie spójności w postrzeganiu firmy i jej produktów poprzez odpowiednie kształtowanie produktu, ceny, dystrybucji i promocji. Biorąc pod uwagę powyższe czynniki, jak i indywidualne wizje i preferencje Klienta oraz jego możliwości finansowe, nasi eksperci zaprojektują i pomogą we wdrożeniu "uszytej" na miarę strategii marketingowej dla danego podmiotu i warunków jego działania.
Audyty logistyczne
Audyt logistyczny obejmuje analizę procesów zachodzących w firmie w zakresie magazynowania, zarządzania zapasami oraz realizacji zamówień. Po identyfikacji i analizie przez naszych ekspertów procesów zbyt kosztochłonnych i czasochłonnych, sformułowane zostają zalecenia do wdrożenia mające na celu poprawę efektywności oraz zmniejszenie kosztów działań logistycznych.
Doradztwo w zakresie optymalizacji procesów biznesowych
Usługa polegająca na poprawie efektywności procesów biznesowych obejmuje w pierwszej kolejności mapowanie procesów biznesowych występujących w firmie, a następnie
analizę wzajemnych relacji i powiązań pomiędzy różnymi procesami biznesowymi. Kolejnym krokiem jest analiza realizacji poszczególnych procesów biznesowych pod kątem ich efektywności i eliminacja ewentualnych zbędnych oraz dublujących się czynności.
Końcowym etapem niniejszej usługi jest opracowanie raportu końcowego zawierającego również propozycje w zakresie usprawnienia istniejących działań.
Ocena i kształtowanie motywacyjnych systemów wynagrodzeń
Kształtując motywacyjny system wynagrodzeń w pierwszej kolejności należy określić wymagania, odpowiedzialność i przewidywane efekty pracy na poszczególnych stanowiskach. Kluczowe bowiem dla takiego systemu jest ścisłe powiązanie wysokości wynagrodzenia z wynikami pracy i wiążącymi się z nią wymaganiami. Kolejną kluczową kwestią jest konsekwentne stosowanie systemu oraz zapewnienie jego znajomości i zrozumiałości zarówno przez wynagradzających jak i wynagradzanych, co wymaga dokładnego spisania jego zasad. W końcu motywacyjny system wynagrodzeń powinien być zależny jedynie od rezultatów pracy, na które wynagradzani mają rzeczywisty wpływ.
Opracowywaniem biznes planów
Zajmujemy się również kompleksowym opracowywaniem biznes planów dotyczących różnego rodzaju przedsięwzięć inwestycyjnych, wypełnianiem wniosków i opracowywaniem dokumentacji kredytowej.
Bardziej szczegółowe informacje na temat oferty dostępne są na naszej stronie internetowej.
Doradztwo i porady podatkowe
Świadczone przez nasze biuro rachunkowe doradztwo podatkowe przeznaczone jest dla różnych typów działalności i osób prywatnych. Oferujemy wsparcie dotyczące zawiłego prawa podatkowego, którego niezrozumienie przynieść może wiele negatywnych w skutkach konsekwencji.
Bardziej szczegółowe informacje na temat oferty naszego biura dostępne są na naszej stronie internetowej.