Zarządzanie jakością - Usluger.pl
System zarządzania środowiskowego według ISO 14001:2015
1.Wprowadzenie
- Założenia i wymagania dla systemów zarządzania środowiskowego wg ISO 14001
- Zmiany w normie ISO 14001:2015
- Terminy i definicje
- Kontekst organizacji
- Przywództwo
- Planowanie
- Wspomaganie
- Operacje
- Ocena wyników
- Doskonalenie
Ćwiczenie nr 1: Kontekst organizacji w obszarze środowiskowym
Ćwiczenie nr 2: Identyfikacja zainteresowanych stron
Ćwiczenie nr 3: Zarządzanie ryzykiem w programie środowiskowym
4.Pytania i dyskusje.
Systemy zarządzanie jakością
ETAP I. ZIDENTYFIKOWANIE OBSZARÓW W SPÓŁCE WKD SP. Z O.O. WYMAGAJĄCYCH DOSTOSOWANIA DO WYMAGAŃ NORMY ISO 9001:2015.
Analiza porównawcza ISO 9001:2008 do ISO 9001:2015.
Opracowanie harmonogram wdrażania zmian normy ISO 9001:2015 na podstawie wyników diagnozy. Wyznaczenie zadań, osób odpowiedzialnych, terminów realizacji.
ETAP II. REALIZACJA DZIAŁAŃ DOSTOSOWAWCZYCH ZWIĄZANYCH Z WYMAGANIAMI NORMY ISO 9001:2015.
Pomoc w identyfikacji i ocenie kontekstu organizacji, w tym ustalenie potrzeb i oczekiwań zainteresowanych stron.
Powołanie zespołu ds. identyfikacji i oceny zagrożeń i szans wraz z określeniem zakresu, obowiązków i uprawnień.
Pomoc w zakresie integrowania i wdrożenia działań związanych z szacowaniem ryzyka w procesach monitorowanie.
Pomoc w weryfikacji i aktualizacji dokumentacji systemu zarządzania, zbieranie opinii, ustalenie terminów obowiązywania,
Skierowanie dokumentacji SZJ do zatwiewrdzenia przez Kierownictwo Organizacji.
ETAP III. ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW, DZIAŁANIA AUDITOWE.
Wsparcie i pomoc w nadzorze nad realizacją i dokumentowaniem wyników audytów wewnętrznych.
Pomoc w określeniu niezgodności oraz przy ich eliminowaniu.
ETAP IV. ANALIZA I OCENA EFEKTÓW DZIAŁALNOŚCI. PRZEGLĄD SYSTEMU ZARZĄDZANIA PRZEZ KIEROWNICTWO.
Ocena realizacji celów strategicznych jakościowych oraz ocena realizacji zaplanowanych wskaźników skuteczności procesów wraz z wnioskami.
Ocena i weryfikacja skuteczności podjętych działań odnoszących się do ryzyk i szans na podstawie Raportu z oceny ryzyka.
Pomoc przy przygotowaniu materiałów na przeglądu systemu zarządzania.
Przygotowanie propozycji protokołu z przeglądu systemu zarządzania.
ETAP V.ZŁOŻENIE WNIOSKU DO JEDNOSTKI CERTYFIKUJĄCEJ.
Auditor wewnętrzny systemu SCC wg normy SCC:2011
Certyfikat SCC
System zarządzania wg SCC:2011 często stanowi rozwinięcie już funkcjonującego systemy zarządzania bezpieczeństwem. Moze równiez stanowić całkowicie odrębny system, ceniony głównie za przejżystość wymagań i realne korzyści wynikające z jego wdrożenia.
Auditor wewnętrzny SCC
Nie trzeba mieć specjalnych kwalifikacji, ani nawet doświadczenia z innymi systemami zarządzania, aby zostać audytorem systemu SCC. Szkolenie TUV AUSTRIA przygotowane jest w taki sposób, aby każdy, nawet początkujący, mógł zapanować nad wdrażaniem, utrzymaniem oraz przygotowaniem systemu SCC do certyfikacji.
Praktyczny wymiar szkolenia
Szkolenie Audytor wewnętrzny systemu SCC przygotowane jest w taki sposób, by uczestnicy nie tylko poznali treść normy, ale zrozumieli wszystkie aspekty poprawnego wdrożenia systemu. Jak interpretować poszczególne punkty, co dokładnie jest wymagane i jaką powinno mieć formę? To wszystko omówione jest szczegółowo podczas naszego szkolenia.
Cena: 990 zł
KANBAN - system ssący w zarządzaniu zapasem
PROGRAM SZKOLENIA:
Czwartek:
Zapasy wyrobów gotowych:
Proces decyzyjny - produkcja pod zlecenie czy na magazyn
Zasady kalkulacji LT realizacji zamówienia
Analiza struktury zapasów - ABC (rotacji i częstotliwości występowania)
Elastyczność produkcji i jej wpływ na poziom utrzymywanych zapasów
Kalkulacja możliwej liczby przezbrojeń - MLP
Kalkulacja wskaźnika elastyczności - EPE
Kalkulacja wielkości zapasu - sposoby kalkulacji poziomu zapasów zapewniających terminową realizację zleceń klienta
Elementy systemu Ssącego (Kanban) - sygnał, supermarket, pętla, butterfly
Zasady zarządzania i projektowania supermarketów
Zasady projektowania pętli oraz kart Kanban
Kalkulacja liczby kart Kanban w pętli
Kalkulacja zapasu minimalnego oraz minimalnej partii uruchomieniowej dla produkcji
Planowanie w systemie kanban, w tym zasady wyboru wyrobów do produkcji z wykorzystaniem Heijunki
Sterowanie systemem ssącym: reakcja na zmiany popytu, aktualizacja stanu zapasów
Zapasy materiałów
Sposoby kalkulacj
Cena: 490 zł
Systemy motywacji w kulturze Lean
PROGRAM SZKOLENIA:
Rola systemów motywacyjnych w firmach nastawionych na ciągłe doskonalenie (Lean)
Filary i fundamenty motywacji w kulturze Lean (co jest niezbędne – fundament; co opcjonalnie – filar)
Budowa zakresów odpowiedzialności wymaganych w firmach nastawionych na Lean – karty stanowiskowe
Budowa matryc kompetencji
Powiązanie matrycy kompetencji z systemem ocen, wartościowaniem stanowisk i systemem wynagrodzeń
Ustalanie relacji pomiędzy płaca podstawowa a premia
Systemy motywacji poza finansowej (programy angażowania pracowników, systemy benefitów, pvm)
Cena: 750 zł
TWI - szybkie i efektywne wdrożenie nowego pracownika
PROGRAM SZKOLENIA:
Wprowadzenie do TWI
Instrukcje Pracy (Job Instruction):
- budowa arkusza podziału pracy (ćwiczenia)
- instruktaż stanowiskowy w oparciu o przygotowane przez Uczestników arkusze podziału pracy
- klasyfikacja pracy jako baza pod budowę ścieżek szkoleniowych (ćwiczenie)
- przygotowanie ścieżek szkoleniowych (ćwiczenia)
Metody Pracy (Job Methods):
- analiza metod pracy (ćwiczenie: wykorzystanie arkusza analizy pracy)
- standaryzacja metod pracy (ćwiczenia: wykorzystanie arkusza analizy przebiegu pracy)
Relacje Pracy (Job Relations)
- motywacja instruktora i ucznia (ćwiczenia podczas instruktażu)
- efektywna komunikacja podczas instruktażu (ćwiczenia podczas instruktażu)
Kroki wdrożenia TWI
– wytyczne i wskazówki
Dyskusja: jak to mogę zastosować u siebie
Narzędzia wykorzystywane podczas szkolenia: ćwiczenia, case study, scenki, projektowanie warsztatowe
Wszystkie ćwiczenia są na przykładach uniwersalnych.
Cena: 650 zł
Narzędzia podnoszenia efektywności parku maszynowego
PROGRAM SZKOLENIA
Czwartek:
TPM
Metodologia przeprowadzania audytu
System zbierania danych
Główne KPI wg EN 15341
Identyfikacja zespołu i określenie odpowiedzialności
Projektowanie Systemu TPM
OEE:
6 wielkich strat związanych z maszynami,
Identyfikacja głównych przyczyn strat (straty na dostępności, straty na wykorzystaniu, straty na jakości),
Różne metody wyliczania OEE- ich wady i zalety,
Wartość z gromadzenia danych i ich analizy.
Wybór maszyn do opomiarowania - kryteria wyboru i przeprowadzenie procesu decyzyjnego.
Minimalny zakres danych koniecznych do uruchomienia kalkulacji OEE.
Zależność pomiędzy efektywnością procesu (OEE) a jego elastycznością (EPE) – czy dzięki zwiększeniu efektywności można szybciej reagować na zmiany w zapotrzebowaniu klienta?
Piątek:
Obsługa prewencyjna
Techniki obsługi predykcyjnej:
- wibroakustyka
- termowizja
- ultradźwięki
- diagnostyka środków smarnych
System CMMS – Computerised Maintenance Management Systems
Cena: 490 zł
Program Pomysłów Pracowniczych, czyli jak rozwijać potencjał pracownik
PROGRAM SZKOLENIA:
PIĄTEK:
Case-study część I
Główne bariery wdrożenia Programu Pomysłów Pracowniczych. Najczęstsze przyczyny dlaczego taki Program przestaje działać?
Rola różnych Programów angażujących pracowników w doskonalenie
Cele, oczekiwania i korzyści
Główne składowe Programu Pomysłów
Dla kogo Program jest dedykowany? Czy tylko dla produkcji czy również w środowisku biurowym?
Jak należy się przygotować do wdrożenia
Ile kosztuje firmę wdrożenie Programu Pomysłów?
Rola kadry managerskiej w Programie Pomysłów Pracowniczych
Case study część II
Definiujemy główne założenia dla Programu Pomysłów – wymagania dla Regulaminu Programu
Przykłady Programów Pomysłów Pracowniczych
Mocne i słabe strony prezentowanych Programów
Zasady wynagradzania za pomysły – różne formy
Stosowane dokumenty i narzędzia (tablice wizualne, skrzynki, itd. ..)
Kto i na jakiej zasadzie ocenia pomysły – kryteria oceny pomysłów, Zespoły oceniające
Cena: 750 zł
Narzędzia podnoszenia produktywności
PROGRAM SZKOLENIA:
Czwartek:
Wdrażanie One-piece-flow
Zasady projektowania stanowisk dostosowanych do pracy w systemie ciągłym oraz omówienie etapów wdrożenia.
Określenie rytmu (taktu) z jakim powinny być produkowane wyroby
Analiza marnotrawstwa w procesie
Równoważnie obciążeń operatów – Yamazumi
Organizacja pracy oraz projektowanie stanowisk pracy, gniazd, layout’u w ciągłym przepływie
Projektowanie zasilania gniazda wytwórczego w materiały
Program 5S
Struktury 5S (roli, odpowiedzialności pracowników i Zespołu Wdrożeniowego)
Selekcji i postępowania z czerwoną etykietą
Postępowania z awarią i narzędziem do naprawy
Przygotowywania szkoleń i warsztatów z zakresu 5S
Planowania i realizacji audytów 5S
Przykładowych formularzy, kart kontrolnych
Omówienie korzyści i efektów wynikających z wdrożenia 5S
Piatek:
Standaryzacja
Pojęcie i znaczenie standaryzacji
Wpływ standaryzacji na realizowane procesy
Zastosowanie standaryzacji jako narzędzia redukcji kosztów
Cena: 490 zł
Projektowanie gier symulacyjnych na potrzeby szkoleniowe
PROGRAM:
Poniedziałek:
Przygotowanie
Cele gry symulacyjnej – właściwa definicja to efektywny projekt rozwiązania.
Gra symulacyjna – grając rozpoznajemy elementy składowe gry symulacyjnej.
Lista elementów gry symulacyjnej, czyli co musimy zrobić by zaprojektować własną grę.
Akcje doskonalące (program, narzędzia, przebieg)
Czas trwania rundy (ile czasu potrzeba, by zaobserwować fakty i nie zamęczyć uczestników)
Takt pracy (jak szybko ma iść praca, żeby nie zamęczyć uczestników i dać szansę na większą „produkcję”)
Role w grze
Liczba osób (min,max) a role w grze (które role są elastyczne)
Układ sali (kombinuj by uczestnicy widzieli siebie nawzajem co pozwoli im zrozumieć proces)
Materiały (lista kontrolna, organizacja materiałów, materiały stałe i uzupełniane)
Identyfikatory
Podsumowanie gry (co zrobić, żeby uczestnicy rozumieli cały proces nawet gdy go nie widzą podczas symulacji – mapa procesu jako podsumowanie)
Cena: 950 zł
5S - Efektywne i bezpieczne stanowisko pracy
PROGRAM SZKOLENIA:
PIĄTEK:
Prezentacja modelowego Programu 5S na przykładzie gry symulacyjnej, w tym:
- Struktury 5S (roli, odpowiedzialności pracowników i Zespołu Wdrożeniowego)
- Selekcji i postępowania z czerwoną etykietą
- Postępowania z awarią i narzędziem do naprawy
- Przygotowywania szkoleń i warsztatów z zakresu 5S
- Planowania i realizacji audytów 5S
- Przykładowych formularzy, kart kontrolnych
Prezentacja korzyści i efektów wynikających z wdrożenia 5S
Praktyczne wskazówki do tego jak skutecznie przeprowadzić warsztaty 5S, w tym:
- Wybór obszaru pilotażowego
- Przygotowanie materiałów do warsztatu
- Wykorzystanie PRP (sesja tagowania)
- Wykaz materiałów na warsztaty 5S i PRP
Na jakie problemy przy pierwszym wdrożeniu powinniśmy się przygotować?
- Jak utrzymać system?
- Propagowanie 5S, audyty 5S
Cena: 750 zł
Organizacja pracy w Dziale Utrzymania Ruchu
PROGRAM SZKOLENIA
Czwartek
Historia zdarzeń na maszynach
Zarządzanie częściami zamiennymi, standaryzacja elementów
Narzędziownia – organizacja pracy, zarządzanie formami / matrycami
Kalibracja narzędzi – opis procesu
Obsługa prewencyjna – plany prewencji i ich synchronizacja z produkcją
Piątek
Obsługa autonomiczna – jak zrobić, żeby była efektywna
Rola działu UTR w przezbrojeniu maszyn
SMED – redukcja czasów przezbrojenia maszyny
Podział zadań w Dziale Utrzymania Ruchu, współpraca z firmami zewnętrznymi
Budżetowanie potrzeb związanych z Działem Utrzymania Ruchu
ADRESACI SZKOLENIA:
Menadżerowie Działu Utrzymania Ruchu,
Specjaliści / Technicy ds. Utrzymania Ruchu,
Kierownicy / Liderzy Narzędziowni,
Kierownicy Produkcji
Liderzy wdrożeń projektów TPM
Szkolenie jest 2-dniowe (czwartek - piątek),
Cena: 790 zł
Wizualne zarządzanie wynikami i metody rozwiązywania problemów
Czwartek:
Budowa piramidy celów w odniesieniu do całej firmy,
Projektowanie wizualnych narzędzi monitoringu wyników
Inicjowanie działań doskonalących,
Budowa raportów do prezentowania wyników,
Definiowanie standardów w zakresie prowadzenia spotkań
Zarządzanie systemem wskaźników i ich rezultatów.
Piątek:
Powiązanie Systemu Ciągłego Doskonalenia z Zarządzaniem wizualnym,
Projektowanie standardów w zakresie rozwiązywania problemów na różnych szczeblach organizacji,
Budowa kart A3 do rozwiązywania problemów,
Określanie odpowiedzialności i eskalacja projektów jeśli przekraczają uprawnienia danego poziomu zarządzania
Najczęściej stosowane techniki rozwiązywania problemów takie jak:
- 5WHY,
- Root causes,
- Pareto,
- Ishikawa.
Sobota:
Główne bariery wdrożenia Programu Pomysłów Pracowniczych. Najczęstsze przyczyny dlaczego taki Program przestaje działać?
Rola różnych Programów angażujących pracowników w doskonalenie
Cele, oczekiwania i korzyści
Główne składowe Programu Pom
Cena: 490 zł
Budowa Modelowego Łańcucha Dostaw
PROGRAM SZKOLENIA:
Czwartek:
Rola i odpowiedzialności członków łańcucha dostaw:
sprzedaż i marketing
obsługa klienta
logistyka i dystrybucja
zakupy
Sales and Operational Planning S&OP - rola i zasady
Piątek:
Efektywne struktury organizacyjne w łańcuchu dostaw – co się sprawdza, a co jest barierą w organizacji łańcucha dostaw; jak zbudować efektywną strukturę i zakres odpowiedzialności poszczególnych komórek
Mapowanie łańcucha dostaw - narzędzie diagnozy potencjału i budowy strategii produkcyjno-logistycznej przedsiębiorstwa
Kluczowe wskaźniki oceny łańcucha dostaw (piramida celów w logistyce) – jak szybko i systematycznie identyfikować potencjał do skrócenia czasu realizacji zamówień i redukcji zapasów w łańcuchu dostaw
Sobota:
zarządzanie efektem finansowym doskonalenia łańcucha dostaw
podejmowanie decyzji w odniesieniu do oceny finansowej kosztów i zysków planowanych udoskonaleń
metody finansowe do oceny zarządzania promocjami przy ograniczonych zdolnościach wytwórczych
Cena: 660 zł
Audytor wewnętrzny systemu zarządzania jakością wg ISO 9001:2008 (TÜV)
Dla kogo:
To szkolenie zostało przygotowane specjalnie dla osób mających pełnić funkcję audytora systemu zarządzania jakością wg ISO 9001 wewnątrz organizacji. Szkolenie przydatne będzie również wszystkim osobom przygotowującym firmę do procesu certyfikacji SZJ. Po zdaniu egzaminu końcowego uzyskują rozpoznawalny na całym świecie Certyfikat TÜV!
Zdobyta wiedza:
Udział w szkoleniu gwarantuje praktyczną znajomość normy ISO 9001:2008, niezbędną do skutecznego audytowania i doskonalenia systemu zarządzania jakością.
Uczestnicy dowiedzą się również jak przygotować organizację do procesu certyfikacji przez jednostkę certyfikującą.
Certyfikat:
Certyfikat Audytora systemu zarządzania jakością wg ISO 9001:2008 nadawany jest (po pomyślnie zdanym egzaminie) przez TÜV AUSTRIA CERT. Jest to dokument rozpoznawalny i uznawany na całym świecie!
Czas trwania szkolenia:
3 dni (łącznie z egzaminem)
Cena: 1200 zł