Szkolenia indywidualne i grupowe
Organizacja szkoleń dla nauczycieli, rad pedagogicznych, firm i instytucji z tematyki szeroko pojętej pedagogiki, psychologii i socjologii.
"Rozwiń Skrzydła"
Zapraszamy do udziału w warsztatach rozwoju osobistego dla kobiet - prowadzimy dwie grupy - otwartą do której możesz dołączyć w każdym momencie oraz zamkniętą. Celem jest stworzenie wspólnoty kobiet, które będą wzajemnie się wspierać i motywować w realizacji swoich marzeń oraz celów zawodowych i osobistych.
Cena: 40 zł
Warsztaty z cyklu "Porozmawiajmy o zdrowiu"
Zapraszamy wszystkich, którzy interesują się szeroko pojętym zdrowym żywieniem. W trakcie części praktycznej warsztatów nauczycie się Państwo jak szybko, smacznie i zdrowo przygotować posiłki dla siebie i rodziny. W części teoretycznej obalamy mity i obiegowe opinie dotyczące zdrowego żywienia oraz serwujemy sporą dawkę rzetelnej wiedzy z zakresu dietetyki zgodnej z medycyną naturalną. W trakcie całego warsztatu możesz zadawać pytania związane z aktualnym tematem.
Cena: 49 zł
Coaching Managerski
Coaching to technika rozwijająca i odkrywająca potencjał osobisty, skupiająca się na poszukiwaniu rozwiązań, pomagająca zmniejszyć bariery i ograniczenia aby przybliżyć nas do realizacji zaplanowanego celu. Co ważne coach nie przekazuje wiedzy, nie trenuje umiejętności i nie udziela odpowiedzi, ponieważ na osobie coachowanej leży ciężar znalezienia najlepszego dla siebie kierunku rozwoju, dzięki wsparciu, zaufaniu i odpowiedniemu kierowaniu przez coacha.
W coachingu managerskim chodzi o pracę nad stylem kierowania zespołem, a nie tylko skupieniu się nad zadawaniem pytań, rozmowami motywacyjnymi, czy zdobywaniem doświadczenia jako coach. Każdy zainteresowany uczestnik szkolenia, powinien otrzymać narzędzia, które może wykorzystać w praktyce. Oczywiście nie każda technika i metoda znajdzie zastosowanie w codziennej pracy, jednak na pewno okażą się pomocne przy wyznaczaniu celów, delegowaniu zadań, monitorowaniu wyników, podnoszeniu efektywności pracy zespołu czy rozwoju poszczególnych jego członków.
Udzielanie informacji zwrotnej
Informacja zwrotna jest nieodzowną częścią pracy managera. Pozwala ocenić jakość oraz postępy działań pracowników, wpływać na ich motywację czy eliminować błędy i zmniejszać ryzyko pojawienia się trudności np. w realizowanym projekcie. W idealnym świecie taka rozmowa powinna popychać pracowników do rozwoju i zwiększać ich zaangażowanie, a co ważne budować relacje z przełożonym.
Informacja zwrotna (używa się również określenia feedback) to nic innego jak podstawowe narzędzie pracy kierownika zespołu, służące do udzielania pochwał, konstruktywnej krytyki, budowania relacji, wyrażania swoich opinii, oczekiwań czy motywacji pracowników. Każda osoba powinna otrzymywać informacje zwrotną, bez niej pracownik może odczuwać niepewność, irytację i ogólny dyskomfort spowodowany brakiem rzetelnych danych na temat wykonywanej pracy.
Na naszych warsztatach poszerzymy wiedzę oraz wzbogacimy umiejętności uczestników m.in. w zakresie: technik i metod udzielania informacji zwrotnej, asertywnej komunikacji, odkrywania intencji pracownika, technik zadawania pytań, zasad udzielania feedbacku, jasnego formułowania przekazu i celu rozmowy, reagowania na trudne sytuacje, tworzenia pozytywnej atmosfery rozmowy czy wpływania na zaangażowanie i motywacje pracowników.
Employer Branding
Zmiany na rynku pracy spowodowały, że firmy zdecydowały się na aktualizację dotychczasowego sposobu komunikacji kandydatami do pracy i przejście z pasywnego sposobu ich pozyskiwania na aktywny. Budując swój wizerunek, pracodawcy mają na celu zachęcenie określonej grupy docelowej pracowników do udziału w procesie rekrutacyjnym i wyboru ich firmy jako atrakcyjnego miejsca pracy. Oczywiście dochodzą do tego również działania wewnętrzne, ukierunkowane na utrzymanie i wspieranie obecnych pracowników. Aby tego dokonać, wykorzystuje się narzędzia EVP (Employee Value Proposition), czyli komunikowanie wartości/korzyści jakie może zaoferować pracodawca.
Do promocji firmy możemy wykorzystać różnorakie formy: targi, konferencje, reklamę na uczelniach czy w szkołach zawodowych, social media. Jednak Employer Branding to nie tylko działania skierowane na zewnętrz organizacji, ale również zaadresowane do własnych pracowników. Dbanie o wewnętrzną komunikację i spojność przekazu pomaga w przekazywaniu dobrej opinii o naszej firmie m.in. na temat: atmosfery pracy, ciekawych szkoleniach, wyjazdach zagranicznych, benefitach pracowniczych. Oczywiście wspomniane formy nie wyczerpują możliwości, a dział HR ogranicza tylko wyobraźnia oraz budżet.
Na naszych warsztatach poszerzymy wiedzę oraz wzbogacimy umiejętności uczestników m.in. w zakresie: kształtowania wizerunku pracodawcy, internetowych narzędzi komunikacji, analizy rynku pod kątem obecnych trendów, korzystania z EVP, sposobów wykorzystania kanałów komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, praktycznego zastosowania Employer Brandingu, kontrolowania wizerunku firmy, reagowania na niepożądane opinie czy tworzenia mierników efektywności kampanii Employer Brandingowych.
Kreatywność - Szkolenie
Kreatywność jest nieodłącznym elementem pracy na wielu stanowiskach, od tych liniowych, aż po wysoce wyspecjalizowane – bez względu na dział. W szybko zmieniających się warunkach rynkowych, pracodawcy coraz częściej poszukują pracowników potrafiących szybko przystosować się do zmian, mających nieszablonowe pomysły, które mogą przyczynić się do stworzenia innowacyjnych projektów i przewagi konkurencyjnej firmy.
Na naszych warsztatach poszerzymy wiedzę oraz wzbogacimy umiejętności uczestników m.in. w zakresie: technik kreatywnego generowania pomysłów, pobudzania motywacji twórczej, komunikacji w zespole, analizy własnych barier w kreatywności, radzenia sobie z ograniczeniami i schematami czy metod wspierających innowacyjność i rozwiązywanie problemów.
Więcej informacji na http://rhrplus.pl/kreatywnosc
Negocjacje handlowe
Negocjacje handlowe, to część procesu sprzedaży, które mają doprowadzić do akceptacji warunków współpracy przez obie strony. W tej „grze” musimy umiejętnie planować każdy krok, ponieważ druga strona może wykorzystać nasze potknięcie na swoją korzyść. Wbrew obiegowym opiniom, nie jesteśmy w stanie zagwarantować, że obie strony po zakończonych negocjacjach będą zadowolone, tzw. negocjacje win - win. Żeby tak się stało, musielibyśmy znać dokładny motywy oraz cele jakie przyświecają stronie, z którą prowadzimy negocjacje. Powinniśmy również wiedzieć, jak reagować na różne sytuacje i manipulacje w trakcie rozmów. To pozwoli nam działać świadomie i zwiększyć szanse doprowadzenia negocjacji do pozytywnego zakończenia.
Zarządzanie szkoleniami
Dobry system zarządzania szkoleniami powinien realizować trzy poniższe cele, które są z sobą mocno powiązane i niejednokrotnie decydują o przewadze firmy nad innymi organizacjami z branży:
+ Podniesienie kompetencji pracowników.
+ Zwiększanie konkurencyjności firmy.
+ Wpływ na kulturę organizacyjną.
Zazwyczaj przeciętnemu pracownikowi szkolenie i uczestnictwo w nim, kojarzy się z czymś niepotrzebnym, zbędnym i zajmującym czas. Bierze udział w szkoleniu głównie po to, żeby otrzymać „papierek” potwierdzający kwalifikacje.
Dział HR powinien starannie zaplanować wprowadzenie i zarządzanie systemem szkoleń. Rozpoczynamy od analizy firmy pod kątem strategii, następnie powiązanie jej z diagnozą potrzeb szkoleniowych. Kolejno przez planowanie i budżetowanie, realizację, ewaluację i tworzenie funkcjonujących procedur szkoleniowych, możemy uzyskać spójny system zarządzania szkoleniami, który będzie opłacalny i efektywny dla firmy i pracowników.
Więcej informacji na http://rhrplus.pl/zarzadzanie-szkoleniami
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektem to z reguły złożone działanie. Aby efektywnie zarządzać projektem, musimy w pierwszej kolejności wziąć pod uwagę i określić m.in. zakres projektu, cel, harmonogram, budżet czy dostępne zasoby. Projektem zarządza lider. Do jego zadań będzie również należało określenie funkcji, zaangażowania, i odpowiedzialności członków zespołu. W trakcie realizacji projektu może pojawić się wiele nieprzewidzianych sytuacji, które najczęściej mają wpływ na czas jego realizacji. Aby osiągnąć zamierzony efekt, powinniśmy jako liderzy wykazać się m.in. umiejętnościami: planowania i organizacji, kierowania zespołem, zapewnienia odpowiedniego obiegu informacji, a ponadto znajomością faz projektu czy dobrym gospodarowaniem – czasem, budżetem i zasobami.
Skuteczne zarządzanie projektem pozwoli zoptymalizować wiele działań i odpowiednio pokierować potencjałem zespołu projektowego.
W trakcie szkolenia poszerzymy kompetencje uczestników m.in. w zakresie: znajomości faz projektu, posługiwania się dokumentacją projektową, technik komunikacji, metod zarządzania projektami, wykorzystywania dostępnych zasobów, narzędzi planowania i organizacji pracy czy odpowiedniego reagowania na zmiany i trudności w projekcie.
Zarządzanie produkcją
Od tego czasu wiele się zmieniło, gdyż wraz z procesem globalizacji, zwiększoną konkurencją czy oczekiwaniami klientów, obraz produkcji uległ diametralnej zmianie. Konieczne było, zastosowanie nowych standardów i wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań. Zaowocowało to przekształceniem dotychczasowych systemów zarządzania produkcją (lub ich braku), na wyspecjalizowane formy, wymagające również szerokiej wiedzy oraz kompetencji od kadry pracowniczej.
Nowoczesne zakłady produkcyjne wykorzystują narzędzia ułatwiające procesy planowania, harmonogramowania produkcji czy optymalizujące wszelkie obszary związane z zarządzaniem produkcją (Lean Manufacturing). Wykorzystywanie tych metod pozwala ograniczyć straty i zwiększyć efektywność przedsiębiorstw. Przed osobami zarządzającymi m.in. działami produkcji, jakości, utrzymania ruchu czy logistyką stoją duże wyzwania związane m.in. z: zapewnieniem ciągłości pracy, planowaniem produkcji, zarządzaniem gospodarką magazynową, łańcuchem dostaw czy realizacją celów biznesowych. Aby sprawnie poruszać się w wymienionych obszarach, konieczna jest nie tylko znajomość narzędzi czy metod zarządzania produkcją, ale również umiejętność ich wykorzystania w praktyce, aby ograniczyć błędy i maksymalnie wykorzystać potencjał firmy.
Na naszych warsztatach poszerzymy wiedzę oraz zwiększymy umiejętności uczestników m.in. w zakresie: planowania i przygotowania procesu produk
Zarządzanie zespołem rozproszonym
Z pomocą przyszła jednak nowoczesna technologia, dzięki czemu możemy z dowolnego miejsca na Ziemi, bez płacenia słonych rachunków, połączyć się z pracownikiem czy partnerem biznesowym. W dobie startupów i innowacyjnych projektów, bez większych ograniczeń czasowych możemy pracować nawet w egzotycznych krajach. Możemy stać się uczestnikami międzynarodowego projektu, która to forma pracy była niegdyś zarezerwowana tylko dla znanych marek i wielkich korporacji.
Zarządzanie zespołem rozproszonym mimo, że stanowi wyzwanie dla managerów przyzwyczajonych do standardowej pracy, to pozwala dzięki dużej różnorodności osiągnąć o wiele lepsze rezultaty. Możemy szybko wymieniać się wiedzą na różnych poziomach w organizacji oraz oszczędzać czas i pieniądze, czyli to czego ciągle chcielibyśmy więcej na każdej szerokości geograficznej.
Na naszych warsztatach poszerzymy wiedzę oraz zwiększymy umiejętności uczestników m.in. w zakresie: faz tworzenia wirtualnych zespołów, znajomości barier kulturowych, narzędzi komunikacyjnych, technik raportowania i kontroli w zespole rozproszonym, budowania relacji „na odległość”, metod zdalnego delegowania i motywacji, stylów zarządzania zespołem rozproszonym, efektywnego zarządzania relacjami, elastyczności w międzynarodowym środowisku pracy czy wspierania rozwoju i efektywności zespołu.
Zmiany w przepisach budowlanych w 2024 r.
Program:
1. Najważniejsze zmiany w ustawie Prawo budowlane i okresy przejściowe tych zmian
2. Zmieniane i nowe definicje ze słowniczka ustawy PB
2.1. definicja dokumentacji budowy
2.2. definicja dokumentacji technicznej od 3 czerwca 2023 r.
3. Zasady realizacji robót budowlanych
3.1. Zasady generalne i wyjątki
3.2. Roboty budowlane nie wymagających pozwolenia na budowę – nowe roboty budowlane. problemy interpretacyjne i orzeczenia sądów administracyjnych
3.2.1. Budowy wymagające zgłoszenia
3.2.2. Budowy nie wymagające zgłoszenia
3.2.3. Roboty wymagające zgłoszenia
3.2.4. Roboty nie wymagających zgłoszenia
4. Zgłoszenie robót
4.1. wymagane prawem załączniki do zgłoszenia
4.2. zgłoszenie budowy wymagające dołączenia decyzji WZ – rozszerzenie listy od 24 września 2023 w związku ze zmianą ustawy o PiZP
5. Roboty rozbiórkowe – szczególne uregulowania
5.1. wymagane procedury
5.2. wymagane dokumenty
5.3. projekt rozbiórki – problemy dot. .zawartości opracowania i kwalifikacji autora
6. Odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych
6.1. nowe możliwości uzyskiwania odstępstw dla robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę od 21 września 2022 r.
7. Pozwolenie na budowę – cyfrowe procedury
8. Cyfrowy projekt budowlany
8.1. projekt zagospodarowania działki
8.2. projekt architektoniczno-budowlany
8.3. projekt techniczny a projekt wykonawczy
8.4. zmiana warunków technicznych od 1 kwietnia 2024 r.
8.4.1. nowe zasady lokalizacji obiektów
8.4.2. nowe wymagania dla placów zabaw
8.4.3. nowe wymagania dla placów publicznych
8.5. zmiana zakresy projektu budowlanego od 1 kwietnia 2024 r.
8.5.1. wymóg analizy akustycznej dla budynków mieszkalnych wielorodzinnych i wybranych jednorodzinnych
9. Zakres sprawdzenia dokumentacji projektowej przed wydaniem pozwolenia na budowę
10. Osoby pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie - obowiązki i uprawnienia po zmianach
10.1. Projektant
10.2. Kierownik budowy
10.3. Inspektor nadzoru inwestorskiego
11. Budowa
11.1. Elektroniczny dziennik budowy (e-BD) – terminy przejściowe i końcowe terminy wprowadzenia
12. Istotne odstąpienie od zatwierdzonej dokumentacji projektowej i zmiany w projekcie technicznym – ustawowe kryteria kwalifikacji i zasady wprowadzania zmian
13. Oddanie obiektu do użytkowania – przypadki, stanowiska GINB i orzeczenia sądów
13.1. Wniosek o pozwolenie na użytkowanie
13.2. Zgłoszenie zakończenia budowy
13.3. Udział PSP i PISE w czynnościach odbiorowych i problemy z uwagami i sprzeciwem
13.4. Dokumenty niezbędne w postępowaniach
13.5. Zakres obowiązkowej kontroli
14. Samowola budowlana - obowiązujące procedury legalizacyjne
14.1. Elektroniczna platforma wykonań zastępczych
15. Użytkowanie obiektów budowlanych
15.1. cyfrowa książka obiektu budowlanego (c-KOB)-
15.1.1. obowiązkowa c-KOB dla nowych obiektów budowlanych od 1 stycznia 2024 r.
15.1.2. okresy przejściowe i końcowe daty dla papierowych KOB
15.1.3. wyjątki dot.ob owiązku prowadzenia c-KOB
15.2. zmiany dot. kontroli rocznych
1
Szkolenia Pierwsza Pomoc Przedmedyczna
Firma Dom Wiedzy Mentor- Usługi BHP przeprowadza szkolenia z pierwszej pomocy przedmedycznej (przedlekarskiej).
Superwizja grupowa dla coachów z coachem PCC ICF
Celem superwizji jest zwiększanie swoich możliwości coachingowych związanych z szeroko rozumianym pomaganiem poprzez:
pogłębianie świadomości siebie, a w tym rozwiązywanie własnych trudności emocjonalnych utrudniających kontakt z klientami
zwiększanie rozumienia klientów
poszukiwanie rozwiązań w trudnych sytuacjach zawodowych
uzyskiwanie wsparcia w grupie o podobnym profilu zawodowym
Do korzyści z udziału w zajęciach można zaliczyć m.in.:
rozwój kompetencji
rozwój samoświadomości
zwiększenie skuteczności
poznanie nowych rozwiązań
zwiększenie satysfakcji z prowadzenia procesu
zwiększenie poczucia kompetencji
czerpanie inspiracji
Spotkania mają charakter praktyczny. Opierają się na analizie przypadków prezentowanych przez uczestników. Grupa jest otwarta
Zajęcia odbywają się w Łodzi raz w miesiącu w wymiarze 4 godz. zegarowych (16.00-20.30)
Grupa może mieć stały skład i uczestniczy w niej do 6-8 osób.
Grupa ma charakter otwarty.
Łączny proces grupowy zakłada 6 spotkań / 1 raz w miesiącu.
W superwizji mogą brać udział osoby, które ukończyły szkolenia w zakresie coachingu oraz prowadzą coaching indywidualny.
Zajęcia są prowadzone przez Agnieszkę Grys, coach PCC ICF
Koszt uczestnictwa w wysokości 250, netto - PLN za każde zajęcia.
Osoby zainteresowane prosimy o składanie zgłoszeń na meila: agnieszka@jak-md.pl
Cena: 300 zł