Employeeship - budowanie zaangażowania pracowników
Zaangażowanie pracowników najprościej określić można jako niezbędny zasób do tego ,
aby potencjał pracowników przełożyć na rezulta ty biznesowe. Zaangażowanie ma swoje źródło w pozytywnych nastawieniach pracownika do firmy i przełożonych, postrzeganiu możliwości rozwoju w organizacji adekwatnie do indywidualnych oczekiwań, a także poczuciu współuczestnictwa oraz współdecydowania.
Motywacja finansowa w czasach kryzysu bądź spowolnienia gospodarczego odchodzi
w przeszłość. Na znaczeniu zyskują metody poza finansowego budowania motywacji i
zaangażowania pracowników. Zaangażowany pracownik utożsamia się z kulturą i celami firmy, jest gotowy do podejmowania wysiłku na rzecz firmy i wreszcie cechuje go pragnienie pozostania w firmie.
Budowanie zespołów o wysokiej efektywności
Dzisiejsze zespoły są budowane po to,aby sprostać nagłym potrzebom i wysoko postawionym wymaganiom. Cele, które się im stawia są naprawdę ambitne i wymaga ją zaangażowania. Tradycyjne podejście do realizacji zmian i zarządzania zespołem w kierunku określonych celów,
to być może dla niektórych organizacji już za mało aby rozwinąć ich pełny potencjał. Zespoły o wysokiej efektywności (High Performance Teams - HPT ), to wybór strategiczny firmy prowadzący do osiągnięcia w krótkim czasie ponadprzeciętnych wyników. To określone zasady i podejście do współpracy, to właściwe zaangażowanie liderów i perfek cyjne zaplanowanie działań.
To działania oparte o system zarządzania poprzez cele, w którym zarządzający oczekują widocznego podniesienia skuteczności zespołu.
Key Performance Indicators w rozwoju strategicznym organizacji
Kluczowe wskaźniki wydajności, to jedne z najbardziej znaczących wskaźników
dla podejmowania skutecznych decyzji w procesie zarządzania. Ich przejrzystość oraz prostota pozwala ją zrozumieć sens ukierunkowania strategicznego na wszystkich poziomach organizacyjnych. Organizacje stosujące KPI budują swoją przewagę konkurencyjną mocno koncentrując się na priorytetowych celach. Wybór i posługiwanie się KPI powoduje, że działania i zasoby organizacji zostaną zaangażowane w realizacje precyzyjnie określonej strategii. Profesjonalnie dobrane KPI pozwala ją zaoszczędzić czas oraz koszty, a przede wszystkim poprawić skuteczność widoczną w wynikach finansowych firmy.
Jak wykorzystać mocne strony pracowników czyli zarządzanie kompeten
Celem warsztatu jest zapoznanie uczestników z metodami i technikami budowania modelu kompetencyjnego oraz kompetencyjnego opisu stanowiska pracy. Warsztat dostarczy także uczestnikom rzetelną wiedzę na temat stosowania narzędzi do pomiaru kompetencji w procesie selekcji zawodowej z myślą o zwiększeniu trafności decyzji personalnych tj. pozyskania osób, które rzeczywiście ma ją potencjał,aby się sprawdzić na danym stanowisku pracy.
Coaching jako narzędzie zarządzania talentami w organizacji
Zarządzanie talentami, obok zarządzania efektywnością oraz wspierania równowagi między
życiem zawodowym a osobistym, uznaje się za jedno z trzech głównych wyzwań strategicznego
zarządzania zasobami ludzkimi. Pracownicy, którzy posiadają wybitną wiedzę i umiejętności
wymaga ją bowiem indywidualnego podejścia, zaprojektowania i konsekwentnego wdrażania
ścieżki rozwoju i kariery a także zastosowania niestandardowych narzędzi motywowania. W
trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się przede wszystkim jaką rolę pełni menedżer w
zarządzaniu talentami swojego zespołu, jak identyfikuje talenty oraz w jaki sposób może
wykorzystać coaching w rozwoju talentów podwładnych. Uczestnicy poznają także narzędzia
metodologii GROW, niezbędne w rozwoju ludzi.
Brygadzista Menedżerem Produkcji
Efektywność każdego szkolenia zależy od dwóch zasadniczych elementów:
1. Szkolenie musi być traktowane jako kompleksowy proces rozwojowy: odpowiednio
zaplanowany, przygotowany, zrealizowany i zweryfikowany.
2. Chęci zdobywania nowych umiejętności i zaangażowania w proces uczenia się samych
uczestników. Dlatego tym, co wyróżnia nasz projekt jest jego kompleksowość a także założenie, aby od samego początku, czyli od momentu jego planowania, aktywnie angażować uczestników w proces jego tworzenia, realizacji i ewaluacji.
Po zakończeniu projektu Brygadziści/Mistrzowie przede wszystkim ujednolicą poziom
wiedzy, wykształcą identyczne umiejętności i wzorce zachowań (eliminacja zachowań
negatywnych, opartych na rutynie). Uczestnicy wypracują wysokie standardy zarządzania i rozwoju swoich podwładnych, co w efekcie doprowadzi do zbudowania efektywnych zespołów pracowniczych, które z zaangażowaniem będą dążyły do realizacji celów przedsiębiorstwa .
Trener doskonały – interaktywne warsztaty dla trenerów wewnętrzn
Po szkoleniu uczestnicy zdobędą praktyczna wiedzę z zakresu:
- efektywnej nauki dorosłych
- diagnozowania potrzeb i określania celów szkolenia
- przygotowania program szkolenia i ma teriałów dla uczestników
- zasad skutecznej prezentacji
- umiejętności pracy z grupą (budowanie relacji, angażowanie uczestników, prowadzenie
- metod badania efektywności szkoleń
uczestników przygotowanych szkoleń. Szkolenia nagrywane są na kamerę video, a następnie
odtwarzane i analizowane. Uczestnicy otrzymują informację zwrotną zarówno od pozostałych
uczestników, jak i od trenera.
Rozwój przywództwa - narzędzia pracy skutecznego Lidera
Przywództwo, to nie tylko charyzma, wizjonerstwo i osobowość, to także umiejętności
i narzędzia ułatwiające liderowi drogę do wyznaczonych celów, to umiejętności, które można
wykształcić i rozwijać. Lider jest odpowiedzialny za zaangażowanie swojego zespołu w realizację
postawionych celów oraz udzielanie wsparcia w tych wysiłkach. Na szkoleniu rozwijane są
umiejętności przywódcze z perspektywy tych kompetencji, które składa ją się na skuteczne
przywództwo takich jak przywództwo sytuacyjne, umiejętności budowania i prezentowania wizji
i celów zespołowych, angażowania zespołu w podejmowanie decyzji i budowanie konsensusu,
motywowanie oraz rozwiązywanie konfliktów. Każdy z kolejnych bloków szkolenia wprowadza do
powyższych zagadnień oraz pokazuje możliwości działania od strony praktycznej - ze szczególnym
uwzględnieniem taktycznego przygotowania działań lidera.
Zarządzanie przez cele (MBO)
Szkolenie Zarządzanie poprzez Cele - system (Management By Objectives - MBO)
jest ukierunkowane na pokazanie możliwości w obszarze wyznaczania celów oraz poznanie
rozwiązań systemowych wspierających ich realizację. Obejmuje zasady wypracowywania systemu oraz opis wymaganych działań operacyjnych. Zawiera metodyki wspierające zarządzanie zespołem w fazie wdrożenia jak również jego stosowania. Przygotowuje uczestników do pełnienia roli lidera potrafiącego zarówno wyznaczyć cele dla zespołu jak również zmotywować go do ich realizacji. Szkolenie umożliwia praktyczne przejście przez główne etapy przygotowania i wdrażania systemu jak również wyznaczania i kaskadowania określonych celów.
Efektywne kierowanie rozwojem pracowników
Celem szkolenia jest:
- pomoc organizacji w wykonywaniu jej zadań poprzez zwiększenie wartości jej
- zbudowanie świadomości, że szkolenia podwyższa ją kwalifikacje i powodują wzrost
organizacją i przygotować do wypełniania nowych obowiązków.
- wzrost efektywności działania organizacji i jej konkurencyjności na rynku,
- poprawa wewnętrznej komunikacji organizacji.
- planowanie ścieżek karier pracowników,
- diagnozowanie potencjału kadr
- prowadzenie badania potrzeb szkoleniowych, przygotowania szkoleń i oceny ich efektywności
- wypracować wewnętrzne procedury badania potrzeb szkoleniowych
- skutecznie motywować i upowszechniać postawy sprzyjające szkoleniom
- przygotowywać budżet szkoleń
- zastosować sprawdzone metody badania efektywności szkoleń
Zarządzanie zmianą w dobie wychodzenia z kryzysu gospodarczego
Niniejszy warsztat pomoże Państwu w znalezieniu odpowiedzi na powyższe pytania oraz wskaże
drogę do otwarcia się na zmiany, gdyż jak wiadomo „najbardziej niezmienną cechą wszechświata
jest obecność nieustannych przemian”.
Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:
- konstruktywnie podchodzić do problemów w procesie zmian organizacyjnych
- dokonać analizy SWOT dla znalezienia najlepszych rozwiązań
- stać się twórcami zmian a nie ich ofiarami
- wyznaczać cele zgodnie z zasadą SMART
- dostrzec wagę komunikacji w procesie zmian
- skuteczniej przewodzić ludziom w procesie zmian
Trudne rozmowy z pracownikiem
Na warsztacie przećwiczymy 6 rozmów określanych jako trudne, m.in.:
- Odmowę - np. gdy pracownik chce zmienić grafik, wyjść wcześniej z pracy itp.
- Korygowanie - jeśli efekty pracy nie spełniają oczekiwań
- Dyscyplinowanie - ostatnia szansa na zmianę zachowania pracownika
- Brak możliwości awansu - zarówno gdy braki znajdują się po stronie firmy, jak i po stronie pracownika
- Rozwiązanie umowy o pracę - sytuacja z powodów firmowych oraz z powodu zachowania pracownika
- Rozmowa na temat higieny osobistej (lub sytuacji osobistych, które rzutują na pracę zespołu i efekty pracy)
Opanowanie sytuacji trudnej emocjonalnie przez zadawanie pytań.
Sposoby aktywnego, nieoceniającego słuchania.
Role szefa przy prowadzeniu trudnych rozmów.
Model ZEEP w udzielaniu negatywnej informacji zwrotnej.
Cena: 990 zł
Akademia szkolenia mazowieckie
Zapraszamy do skorzystania z usług naszej akademii szkolenia. Z nami mogą Państwo wgłębić się między innymi w tajniki działania Trenera Biznesu na szkoleniach „Train the Trainer”.
Systemy motywacji mazowieckie
Na naszych warsztatach poznają Państwo najskuteczniejsze systemy motywacji pracowników. Zapraszamy.
Szkolenie kierowników sklepów detalicznych
Kierownicy sklepów są kluczowymi osobami odpowiedzialnymi za zyskowność sklepu detalicznego. Żadna polska uczelnia wyższa nie kształci potencjalnych kierowników sklepów detalicznych branży mody w zakresie zarządzania sklepami. Pomagam szkolonym w staniu się prawdziwymi i skutecznymi menedżerami. Swoją wiedzę teoretyczną i praktyczną czerpię z wieloletniej praktyki w zarządzaniu siecią sklepów Nike w Polsce oraz doświadczeniu zdobytemu w pracy w Nike na stanowisku Dyrektora Generalnego.