Szkolenia dla kadry zarządzającej

Wykonawca: TRENING SYSTEM Piotr Serwin

Przed przystąpieniem do szkoleń proponujemy zorganizowanie audytu, co pozwoli na precyzyjną ocenę potrzeb szkoleniowych, jak również szersze spojrzenie na problemy pracowników i ich potrzeby.

Szkolenia oparte są na bazie technik moderacyjnych (praca zespołowa, elementy motywacji indywidualnej i zespołowej).

Wszystkie zajęcia prowadzone są w formie treningu interaktywnego i zostaną dostosowane do potrzeb uczestników szkolenia. Ćwiczenia pozwalają osobom biorącym udział w szkoleniu:
•Zweryfikować swoją wiedzę na temat informacji przekazywanych przez osoby prowadzące trening
•Praktycznie przećwiczyć omawiane zagadnienia
•Określić metodę wprowadzania ich w życie

Zespół szkoleniowy nie powinien być większy niż 10 – 15 osób, podyktowane jest to efektywnością szkolenia.

Szkolenia biznesowe

Wykonawca: JABDA

Szkolimy w zakresie kompetencji miękkich metodami warsztatowymi zarówno kadrę zarządzającą, jak i pracowników. Powiedz nam, z czym masz problem, co chciałbyś poprawić, a pomożemy.

Szkolenie Zarządzanie czasem

Wykonawca: INSPIRE Mirella Piwiszkis-Sawoniaka

Nie jest to zwykłe szkolenie Zarządzanie czasem, gdyż dzisiaj wyznacznikiem efektywności menedżera jest nie tyle efektywne zarządzanie czasem, co przede wszystkim ilość zadań, którymi on jest w stanie skutecznie zarządzać w czasie.

Dlatego stworzyliśmy program szkolenia, które koncentruje się nie na klasycznych technikach zarządzania czasem, a na dostosowanym do obecnej rzeczywistości biznesowej systemie zarządzania strumieniem zadań.

Cena: 1500 zł

Przywództwo sytuacyjne

Wykonawca: RHR +

Umiejętny dobór stylu przywództwa jest bardzo ważny z punktu widzenia firmy i pracownika ponieważ złe nawyki, brak chęci zmiany czy rutyna kierownika zespołu, może prowadzić do wielu niepożądanych sytuacji. Do najczęstszych należą: spadek zaangażowania, motywacji czy nawet efektywności zespołu. Manager powinien odpowiednio reagować na typowe i nietypowe sytuacje, jakie spotka podczas w swojej pracy. Ma to duże znaczenie w budowaniu autorytetu lidera zespołu, ponieważ powtarzające się błędy, słaba komunikacja, będą odbierane przez pracowników jako niekompetencja, a co za tym idzie będzie bardzo trudno wywierać wpływ na pracowników czy inspirować zespół. Ważne aby manager dbał o rozwój swoich kompetencji przywódczych, ponieważ umiejętne zarządzanie sytuacyjne pozwoli mu zwiększyć swoją skuteczność i osiągać zaplanowane efekty.

Więcej infomracji na stronie www.rhrplus.pl/przywodztwo-sytuacyjne

Motywowanie pracowników

Wykonawca: RHR +

Czynniki motywacyjne możemy podzielić na zewnętrzne np. relacje w firmie, wynagrodzenie, awans, stabilność zatrudnienia i wewnętrzne możliwości rozwoju, uznanie, prestiż, samodzielność. Ważne jest określenie, co tak naprawdę motywuje pracownika, ponieważ sami zainteresowani, najczęściej, nie są w stanie tego dokładnie zdefiniować.

Kadra managerska, stoi przed wyzwaniami związanymi z realizacją zaplanowanych wyników, zadań czy obowiązków. Do osiągnięcia zakładanych celów potrzebują pracowników, którzy wykazują się wytrwałością, chęciami i determinacją do ich realizacji. Aby pobudzić aktywność i zaangażowanie, wśród naszych pracowników, konieczne jest zbudowanie zaufania i odpowiedniej atmosfery współpracy. W przypadku ograniczonego zasobów finansowych, dobry manager powinien znać szereg metod i narzędzi motywacji pozapłacowej, aby mieć realny wpływ na finalny efekt i sukces całego zespołu.

Więcej informacji na: http://rhrplus.pl/motywowanie-pracownikow

Zarządzanie zespołem

Wykonawca: RHR +

Przy realizacji projektów szkoleniowych dla managerów, nierzadko spotykamy się z pytaniem; „czy dobrym pomysłem jest wymieszanie grupy młodych i doświadczonych managerów?”, „czy nie wpłynie to na jakość ich pracy?”. Zadanie takiego pytania sugeruje nam (abstrahując od celu szkolenia), że z punktu widzenia kadry kierowniczej, rzadko dochodzi do sytuacji, w których obie grupy mają okazję do wymiany wiedzy i doświadczeń. Same zaś spotkania opierają się najpewniej na zasadzie krótkich meetingów, na temat sukcesów i porażek. Szkolenie z zakresu zarządzania zespołem to w takim przypadku idealny moment na to, aby oprócz wymiany spostrzeżeń na temat; jakości pracy, koleżeńskich uścisków, wypracować wspólne rozwiązania czy standardy kierowania zespołami w organizacji. Dzięki temu firma będzie dysponować nie tylko wykwalifikowaną kadrą managerów, a przede wszystkim zespołem, który będzie pobudzać rozwój i wpływać na efektywność pracowników.

Na naszych warsztatach poszerzymy wiedzę oraz wzbogacimy umiejętności uczestników m.in. w zakresie: podstawowych kompetencji lidera, planowania pracy zespołu, znajomości stylów przywódczych, budowania autorytetu, rozwoju i inspirowania pracowników, technik motywowania i delegowania zadań, udzielania informacji zwrotnych, dbania o efektywność zespołu, tworzenia funkcjonalnego środowiska pracy czy radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.

Podejmowanie decyzji

Wykonawca: RHR +

Na naszych warsztatach poszerzymy wiedzę oraz umiejętności uczestników m.in. w obszarze: technik i procesu podejmowania decyzji, diagnozy swoich barier i ograniczeń, radzenia sobie w trudnych sytuacjach, grupowego podejmowania decyzji, metod pobudzających kreatywność czy efektywnego poszukiwania rozwiązań.

Więcej informacji na stronie: http://rhrplus.pl/podejmowanie-decyzji

Wdrażanie nowych pracowników

Wykonawca: RHR +

Na tym etapie przedstawiamy zakres obowiązków, zadań, współpracowników, wskazujemy działy i osoby mogące rozwiązać konkretne problemy, przekazując tzw. wiedzę w pigułce. Trudności zazwyczaj zaczynają się pojawiać na etapie adaptacji, wtedy okazuję się na jaką pomoc i wsparcie możemy liczyć oraz przekonujemy się jak w praktyce działa to, co dział HR przedstawił nam w trakcie rozmowy rekrutacyjnej. Od managera będzie zależało jak zostanie oceniony profesjonalizm procesu wdrażania, dlatego powinien on zostać wyposażony w kompleksowe narzędzia ułatwiające, i zwiększające efektywność procesu adaptacji.

Na naszych warsztatach poszerzymy wiedzę oraz wzbogacimy umiejętności uczestników m.in. w zakresie: znajomości oczekiwań i motywacji nowego pracownika, efektywnej komunikacji, przeprowadzenia instruktażu stanowiskowego, przekazywania wiedzy o organizacji, opracowania zasad wdrożenia nowego pracownika, narzędzi informacji zwrotnej, planowania spotkań z nowym pracownikiem, technik motywacyjnych, metod pobudzających zaangażowanie czy reagowania na trudne sytuacje.

Więcej informacji na: http://rhrplus.pl/wdrazanie-nowych-pracownikow

Prowadzenie spotkań

Wykonawca: RHR +

Sprawnie przygotowane i poprowadzone spotkanie daje uczestnikom poczucie dobrze wykorzystanego czasu, a końcowe wnioski pozwalają usprawnić pracę i rozwiać wiele niejasności. Nierzadko mamy jednak wątpliwą przyjemność brania udziału w zebraniach, na których pełno jest pobocznych tematów, nieistotnych kwestii, chaosu komunikacyjnego czy zwyczajnego znudzenia.

Osoba prowadząca spotkania musi mieć świadomość, że zapraszając uczestników na zebranie, może zaburzyć rytm ich codziennej pracy, co z reguły skutkuje irytacją uczestników, a także tworzenia się trudnych sytuacji na forum zespołu. Oprócz podstawowych kwestii takich jak m.in. znajomość reguł organizacji spotkań, informowanie uczestników o jego planie, miejscu, formie czy określeniu tematów, prowadzący musi wykazać się szeregiem kompetencji usprawniających przebieg spotkania, panowania nad nim i pozwalających reagować na różne nieprzewidziane sytuacje.

Na naszym szkoleniu poszerzymy wiedzę oraz wzbogacimy umiejętności uczestników m.in. w zakresie odpowiedniego przygotowania i prowadzenia spotkań, pobudzania aktywności uczestników zebrań, sposobów reagowania na trudne sytuacje, budowania ciekawego i interesującego wystąpienia, panowania nad emocjami i zachowaniem uczestników spotkania, technik tworzenia argumentacji czy narzędzi skutecznej komunikacji.

więcej informacji na: rhrplus.pl/prowadzenie-spotkan

Zarządzanie przez cele (MBO)

Wykonawca: RHR +

Cel nie musi być mierzalny, ponieważ jest obrazem przyszłości, do której będziemy dążyć. Natomiast wskaźniki mogą służyć do monitorowania postępów, jednak nie mogą same w sobie stanowić celu. Pojawiają się w tym wszystkim dwie zależne od siebie jednostki; pracownik i manager. Nie jest to jednak typowa relacja hierarchiczna, ponieważ opiera się na zaufaniu i na tym, że to pracownik, a nie manager wyznacza cele sam dla siebie. Kierownik jest odpowiedzialny za akceptację celów, ich realizację i wsparcie pracownika.

Do czego w takim razie służy zarządzanie przez cele? Głównym celem MBO jest zwiększenie samodzielności pracowników, pobudzenie ich kreatywności, motywacji i ambicji przez to, że sam pracownik może wyznaczać cele. Ma się to przełożyć na jego zadowolenie, rozwój, identyfikację z firmą i podnoszenie kwalifikacji. Jaką rolę w tym procesie pełni manager? Po pierwsze nie powinien przeszkadzać, po drugie pomaga korelować cele przedsiębiorstwa z celami postawionymi przez pracownika, jest też w stanie ocenić, czy przyniesie to korzyść firmie. Ważne jest aby w całym procesie nie demotywować pracownika nieustanną kontrolą, ograniczeniami czy przerzucaniem odpowiedzialności za rezultaty na zespół. Kierownik może natomiast realnie wpływać na efektywność pracowników, przez wsparcie i tworzenie funkcjonalnego środowiska pracy.

Na naszych warsztatach poszerzymy wiedzę oraz wzbogacimy umiejętności uczestników m.in. w zakresie: metod wspólnego wyznaczania celów, znajomości zasad MBO, sposobów formułowania celów, skutecznej komunikacji z pracownikami, motywowania pracowników, wspierania w rozwoju, diagnozę barier w realizacji celów, uwarunkowań realizacji celów, wyznaczania priorytetów i organizacji pracy czy łączenia celów pracowniczych z organizacyjnymi.

Więcej informacji na: rhrplus.pl/zarzadzanie-przez-cele

Zarządzanie zmianą

Wykonawca: RHR +

Kadra managerska jest odpowiedzialna za realizację strategii przedsiębiorstwa, dlatego od niej w głównej mierze, jako wykonawców projektu, zależy tempo wprowadzania zmian oraz diagnoza czynników, które w istotny sposób mogą wpłynąć na ich wprowadzenie. Managerowie powinni również pamiętać, o tym, że wprowadzanie zmian to jeden z etapów, a kolejną o wiele trudniejszą częścią jest ich utrzymanie. Może się okazać, że pracownicy mimo początkowej akceptacji, nie wprowadzają w życie usprawnień i działają wg starych schematów. Oczywiście wszystko wymaga czasu i nie należy zbyt bardzo przejmować się pierwszymi niepowodzeniami, jednak monitorowanie postępów i dbanie o ciągły rozwój jest konieczne do sprawnego funkcjonowania organizacji. Kadra managerska powinna być odpowiednio przygotowana i posiadać konkretne kompetencje, a wtedy ich wysiłek, dzięki umiejętnemu zarządzaniu zmianą, przyniesie wiele korzyści dla firmy i pracowników.

Na naszym szkoleniu poszerzymy wiedzę oraz wzbogacimy umiejętności uczestników m.in. w zakresie: mechanizmów wpływających na wdrażanie zmian, planowania i ustalania priorytetów, sposobów informowania o zmianach, narzędzi skutecznej komunikacji, reagowania na trudne sytuacje, monitorowania procesu wprowadzenia zmian, procesu podejmowania decyzji, radzenia sobie z oporem i problemami przed wprowadzaniem zmian czy wsparcia i rozwoju pracowników w procesie zmian.

Delegowanie zadań i obowiązków

Wykonawca: RHR +

adra managerska często podkreśla, że odpowiednie delegowanie nie tylko ułatwia pracę kierownika, ale w głównej mierze pozwala na realizację zespołowych celów w określonym terminie, minimalizując ryzyko porażki. Wydawać by się mogło, że delegowanie to łatwy temat dla doświadczonego managera – nic bardziej mylnego.

Osoby z wieloletnim doświadczeniem, oprócz wysokich kompetencji posiadają często szereg nieprzystępnych nawyków, które nabyły na przestrzeni lat pracy w różnych strukturach. Niektóre maniery mają istotny wpływ na styl kierowania podległymi zespołami. Mianowice może dojść do sytuacji, w której manager chce sprawować pełną kontrolę nad każdym aspektem pracy zespołu. Może to wynikać z błędnego przekonania o własnej nieomylności i braku zaufania do swoich pracowników. Takie zachowania są destrukcyjne i powodują dezorganizację pracy, dlatego koniecznym jest zmiana sposobu działania, poszerzenie swojej perspektywy, a co najważniejsze przekonanie o tym, że oddanie części odpowiedzialności może rozwijać zespół, potencjał oraz samodzielność pracowników, co prowadzi do wzrostu efektywności zespołu.

Na naszych warsztatach poszerzymy wiedzę oraz wzbogacimy umiejętności uczestników m.in. w zakresie: diagnozy stylu komunikacji, zasad i procedur delegowania, wyznaczania jasnych celów, barier i ograniczeń w delegowaniu, monitorowania wykonywanych zadań, skutecznej komunikacji, aktywnego słuchania, budowania zaangażowania pracowników, metod i technik delegowania, dobierania zadań do kompetencji pracownika, przekazywania informacji zwrotnej czy trudnych rozmów z pracownikiem.

więcej informacji na: rhrplus.pl/delegowanie

Budowanie zespołu

Wykonawca: RHR +

Mimo tak oczywistych stwierdzeń, bardzo często dochodzi do zaburzeń pracy w zespole, ze względu na odmienne wizje czy źle przypisane funkcje. Czasami też dochodzi do sytuacji gdy kierownik zespołu wymaga współpracy między osobami powodującymi konflikty lub trudne sytuacje, co w konsekwencji wpływa na spadek efektywności pozostałych pracowników.

Kadra managerska/kierownicza w głównym stopniu odpowiada za prawidłową pracę podległych pracowników. Będąc na pierwszej linii frontu, są w stanie najszybciej identyfikować talenty, ocenić potencjał i predyspozycje członków zespołu oraz co najważniejsze stworzyć atmosferę i klimat konstruktywnej pracy opartej na wzajemnej pomocy i zaufaniu. Kadra managerska powinna także znać swoje mocne strony i obszary do rozwoju, po to aby rozwijać konkretne kompetencje, nieodzowne w kierowaniu zespołami o różnym charakterze.

W trakcie szkolenia poszerzymy wiedzę i umiejętności uczestników m.in. w zakresie: efektywnej komunikacji z pracownikami, barier w przepływie informacji, faz rozwoju zespołu, podnoszenia skuteczności współpracy, zaangażowania pracowników, technik motywowania, budowania pozytywnych relacji, stylów zachowań i ról zespołowych, reagowania na trudne sytuacje czy konstruowania informacji zwrotnej.

Leadership - Przywództwo

Wykonawca: RHR +

Każdy lider charakteryzuje się specyficznymi cechami osobowości, które pozwalają mu na zarażanie entuzjazmem i inspirowanie pracowników. Jedną z nich jest charyzma. Podstawowe znaczenie słowa charyzma, to „dar boży”. Dzisiaj określa się charyzmatyczną osobę wyjątkową, wyróżniającą się swoimi umiejętnościami i zachowaniem na tle reszty społeczeństwa. Jednak nie każdy lider musi być charyzmatyczny. Z drugiej strony, nie każdy zespół potrzebuje charyzmatycznego lidera. Najważniejsze jest wypracowanie autorytetu, ponieważ to on pozwala w realny sposób wpływać na pracę członków zespołu. Świadome przywództwo pomaga rozwijać indywidualny potencjał pracowników, odkrywać ich talenty czy nieujawnione kompetencje, żeby w rezultacie wspólnie osiągać ponadprzeciętne wyniki.

Na naszych warsztatach poszerzymy wiedzę oraz wzbogacimy umiejętności uczestników m.in. w zakresie: budowania autorytetu lidera, czynników angażujących pracowników, technik motywacyjnych, metod pozytywnego wywierania wpływu, udzielania informacji zwrotnych, umiejętnego organizowania pracy, podnoszenia efektywności zespołu, rozwijania potencjału pracowników, rozwiązywania konfliktów, poznania narzędzi przywódczych, zarządzania zmianą czy inspirowania pracowników.

Więcej informacji na stronie http://rhrplus.pl/leadership-przywodztwo

W poszukiwaniu źródeł mocy - szkolenie dla kierowników

Wykonawca: New Players Poland sp. z o. o.

Jak skutecznie zmotywować pracownika i zaangażować w pracę? – to pytanie najczęściej zadają menedżerowie naszym trenerom. Kluczem do sukcesu w motywowaniu jest zrozumienie, że każdy pracownik jest inny i dla każdego z nich motywacja jest inna. Niektórych inspiruje nagroda finansowa, inni pragną awansu. Dla kogoś motywacją jest stabilna sytuacja, a są pracownicy, których pociąga zmiana, lubią ryzykować.
Gra szkoleniowa„W poszukiwaniu źródeł mocy” utrwala uniwersalną zasadę motywowania – pozwala spojrzeć na każdego podległego indywidualnie i poszukać jego „źródeł mocy”. Być może to okazja współpracy z inspirującym zespołem, może uczestnictwo w interesującym go projekcie, bądź nadane uprawnienia.
Nauczysz się określać profil motywacyjny swojego pracownika, dobierać najbardziej motywujące go argumenty i zobaczysz, jaki efekt zyskasz od prowadzonej z nim rozmowy. Dzięki rozgrywkom w tej grze szybko zdobędziesz umiejętności słuchania i diagnozowania swoich pracowników i dzięki temu będziesz o wiele bardziej skuteczny w roli motywującego kierownika.

Cena: 5000 zł