Grupowe zajęcia Integracji Sensorycznej

Wykonawca: SI-Balance Gabinet Integracji Sensorycznej

Zajęcia prowadzone są raz w miesiącu (w pierwszy czwartek miesiąca). Zajęcia przeznaczone są dla dzieci w wieku 2-3 lat. Są to zajęcia tematyczne, w których w formie zabawy przemycane są przeróżne aktywności sensomotoryczne. Maluszki będą miały okazję pokonywać tory przeszkód, manipulować w masach sensorycznych, relaksować się przy odpowiednich bodźcach świetlnych oraz dźwiękowych itp.
W zajęciach bierze udział jeden z rodziców. Strój dziecka oraz rodzica powinien być na tyle wygodny by nie krępować ruchów podczas zajęć. Należy mieć na uwadze, że podczas zajęć występuje duże prawdopodobieństwo ubrudzenia się. W zajęciach bierze udział maksymalnie 5 dzieci.

Cena: 20 zł

Konsultacje - Integracja Sensoryczna

Wykonawca: SI-Balance Gabinet Integracji Sensorycznej

Konsultacje przeznaczone są dla:
Rodziców, którzy obserwują u swoich dzieci niepokojące ich zachowania
Rodziców, którzy podejrzewają u swoich dzieci zaburzenia Integracji Sensorycznej
Rodziców, którym zasugerowano, np. w szkole, przedszkolu, że ich dziecko może mieć zaburzenia Integracji Sensorycznej
Podczas konsultacji rodzic wspólnie z terapeutą wypełnia kwestionariusz SI, omawia niepokojące go zachowania dziecka, przedstawia ewentualną dokumentację medyczną, opinię nauczyciela czy opinię z Poradni psychologiczno – pedagogicznej. Celem konsultacji jest pomoc w podjęciu decyzji o przeprowadzeniu ewentualnej diagnozy oraz terapii SI.

Cena: 60 zł

Psychoterapia

Wykonawca: Pracownia Psychologiczna Kompas

Zajmujemy się psychoterapią indywidualnych trudności emocjonalnych i tym, co niełatwe w bliskich relacjach.
Wspieramy osoby, które chcą odzyskać wewnętrzną równowagę, pokonywać życiowe przeszkody i przekraczać dotychczasowe ograniczenia. Oferujemy pomoc dzieciom, młodzieży, dorosłym i rodzinom doświadczającym trudności w życiu osobistym oraz poszukującym wsparcia we własnym rozwoju i problemach dnia codziennego.
Współdziałamy korzystając z różnorodnych metod pracy. Integrujemy podejścia psychodynamiczne, systemowe, poznawczo-behawioralne i psychodramę. Jednak nie techniki terapeutyczne ani nie założenia teoretyczne, a więź między psychoterapeutą a pacjentem/klientem postrzegamy jako główny czynnik niosący zdrowie i zmianę na drodze do autentyczności.

Uzdrawianie ciała

Wykonawca: Borny Waldemar Centrum Rozwoju Osobistego Waldemar Borny

Uzdrawianie ciała modlitwą do Boga i do Aniołów

Uzdrawianie Duszy

Wykonawca: Borny Waldemar Centrum Rozwoju Osobistego Waldemar Borny

Uwalnianie umysłu i domu od działania złego ducha

Psychoterapia osób dorosłych

Wykonawca: HUMANE BIZNES Oksana Świerczyńska

................................................................................................................

Diagnoza logopedyczna

Wykonawca: Marzena Jasiukowicz LOGO SENSUM

Diagnoza logopedyczna

Głównym celem diagnozy logopedycznej jest ocena rozwoju mowy osoby badanej oraz określenie nieprawidłowości występujących w procesie komunikowania się. Przeprowadzone przez logopedę badanie ma określić charakter zaburzenia, znaleźć przyczynę zaistniałych nieprawidłowości, ustalić rodzaj terapii oraz rokowania na przyszłość. Diagnoza logopedyczna powinna uwzględniać zarówno badanie mowy, jak i szereg czynności dodatkowych, np., badanie budowy i sprawności narządów artykulacyjnych, badanie słuchu, rozumienia mowy, rozwoju lateralizacji.

Diagnoza Integracji Sensorycznej

Wykonawca: Marzena Jasiukowicz LOGO SENSUM

Rozpoczęcie terapii integracji sensorycznej ( SI) poprzedzone jest dokładną diagnozą dziecka opartą na Testach Południowo– Kalifornijskich ( SCSIT) oraz Obserwacji Klinicznej. Terapeuta przeprowadza także wywiad z rodzicami i często posługuje się uzupełniającymi narzędziami badawczymi.

Terapia logopedyczna

Wykonawca: Marzena Jasiukowicz LOGO SENSUM

Terapia logopedyczna

Terapia logopedyczna obejmuje swoim zasięgiem całość specyficznych, zamierzonych oddziaływań ukierunkowanych na usunięcie lub zminimalizowanie wszelkich zakłóceń procesu porozumiewania się. Terapia jest dostosowana do indywidualnych potrzeb i możliwości pacjenta i obejmuje stymulację wszystkich procesów poznawczych.

Terapia Integracji Sensorycznej

Wykonawca: Marzena Jasiukowicz LOGO SENSUM

Rozpoczęcie terapii integracji sensorycznej ( SI) poprzedzone jest dokładną diagnozą dziecka opartą na Testach Południowo– Kalifornijskich ( SCSIT) oraz Obserwacji Klinicznej. Terapeuta przeprowadza także wywiad z rodzicami i często posługuje się uzupełniającymi narzędziami badawczymi.

Terapia integracji sensorycznej może być prowadzona wyłącznie prze certyfikowanych terapeutów metody integracji sensorycznej i ma postać„ naukowej zabawy” . Głównym zadaniem tej terapii jest dostarczenie kontrolowanej ilości bodźców sensorycznych poprzez różnorodne ćwiczenia.

Podczas terapii dziecko nie ćwiczy konkretnych umiejętności lecz poprawiając integrację sensoryczną wzmacnia procesy nerwowe leżące u podstaw tych umiejętności. Umiejętności te pojawiają się w sposób naturalny jako konsekwencja poprawy funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego.

Diagnoza Pedagogiczna

Wykonawca: Marzena Jasiukowicz LOGO SENSUM

Diagnoza pedagogiczna

Wczesne wykrywanie i profesjonalne diagnozowanie zaburzeń oraz odpowiednio podjęte działania w ramach funkcjonujących metod terapii są istotnym kluczem warunkującym przyszły sukces edukacyjny każdego dziecka. Doprowadzenie jak najszybciej do trafnego i rzetelnego zdiagnozowania oraz rozpoczęcie terapii przyczyni się do szybszego wyeliminowania problemu.

Terapia pedagogiczna

Wykonawca: Marzena Jasiukowicz LOGO SENSUM

Terapia pedagogiczna jest specjalistycznym działaniem mającym na celu eliminowanie niepowodzeń szkolnych, usunięcie przyczyn i objawów trudności w uczeniu się w konsekwencji oddziaływań terapeutycznych. Jej efektem powinno być pokonanie lub zminimalizowanie trudności w uczeniu się, wzrost motywacji do nauki, opanowanie umiejętności poprawnego pisania i czytania ze zrozumieniem, a także wyeliminowanie błędów.
Jest to system zintegrowanych działań stymulująco-usprawniających i korekcyjno-kompensacyjnych realizowanych przez nauczyciela terapeutę przy współpracy z nauczycielami i rodzicami dziecka.
Głównym celem terapii pedagogicznej jest stymulowanie i usprawnianie rozwoju funkcji psychomotorycznych, biorących udział w procesie nabywania umiejętności czytania i pisania.

Wczesna nauka czytania...

Wykonawca: Marzena Jasiukowicz LOGO SENSUM

Metoda symultaniczno-sekwencyjna (metoda sylabowa, metoda krakowska) to skuteczna metoda nauki czytania opracowana przez doświadczonego logopedę prof. Jagodę Cieszyńską. Oparta jest na najnowszych badaniach neuropsychologicznych i na wieloletnich doświadczeniach terapeutycznych i logopedycznych prof. Cieszyńskiej. To skuteczny sposób nabywania umiejętności czytania ze zrozumieniem. Wykorzystuje wiedzę o sekwencyjnych zdolnościach lewej półkuli mózgowej przy równoczesnym korzystaniu z symultanicznych sposobów przetwarzania bodźców językowych półkuli prawej.

Metoda wykorzystywana jest z powodzeniem przez terapeutów pracujących z dziećmi, które nie umieją jeszcze czytać lub z dziećmi mającymi problemy z czytaniem (zagrożonymi dysleksją). Dzieci bez problemów edukacyjnych bardzo szybko uczą się w ten sposób czytać. W pracy tą metodą dziecko nie tylko uczy się czytać ale również jest poddawane stymulacji wszystkich procesów poznawczych. Metoda daje doskonałe efekty, gdyż wykorzystuje naturalną skłonność każdego człowieka do mówienia sylabami. Terapeuta pracuje według zasady:
1. powtarzanie,
2. rozumienie (rozpoznawanie),
3. nazywanie (odczytywanie).

Terapia ręki

Wykonawca: Marzena Jasiukowicz LOGO SENSUM

Ręka, jako wyspecjalizowany narząd, odpowiedzialna jest w naszym ciele
za wiele funkcji. Jej doskonałość polega na tym, że służy nam jako silne
narzędzie do popychania, podnoszenia, przesuwania szafy, siłowania się,
a jednocześnie potrafi wykonywać bardzo precyzyjne i skomplikowane
ruchy, jak pisanie, gra na skrzypcach czy nawlekanie igły

Tak szeroka specjalizacja rąk sprawia, że to w głównej mierze ich
sprawność decyduje o poziomie funkcjonowania każdego człowieka. To co zapiszę - pamiętam lepiej! Szybciej i łatwiej uczą się czytać te dzieci, które piszą ręcznie, tworzą
dłuższe i bardziej złożone wypowiedzi.
Objawy zakłócenia motoryki manualnej:
• Opóźnienia w zakresie rozwoju umiejętności posługiwania się przedmiotami codziennego użytku,
• Rysują niechętnie,
• Rysunki mają uproszczoną formę i niski poziom graficzny (rysowanie=percepcja+motoryka+ich koordynacja),
• Nieprawidłowo trzymają ołówek,
• Niechętne podejmowanie czynności manualnych,
• Z opóźnieniem zdobywają umiejętności samoobsługi,
• Są mało samodzielne,
• Codzienne czynności wykonują wolno i niezręcznie.
• Obniżenie precyzji i szybkości ruchów.
• Zakłócenia koordynacji wzrokowo-ruchowej.
• Niechęć do podejmowania czynności manualnych, samoobsługowych,
posługiwania się prostymi narzędziami.
• Szybkość ruchów rąk niedostosowana do czynności.
• Dziecko potrzebuje wiele czasu, by opanować daną czynność oraz na jej
wykonanie.
Terapia ręki to ćwiczenia i zabawy rozwijające sprawność ruchową i czuciową
w obrębie całej kończyny górnej.

W ogólnym ujęciu polega na ćwiczeniu ręki na wszystkich jej odcinkach zarówno w zakresie ruchomości jak i w zakresie czucia. Początkowo ćwiczymy ogólną sprawność ruchową oraz
stabilizację centralną, później zajmujemy się kolejnymi odcinkami ręki,
takimi jak:
• Obręcz barkowa (obojczyk, łopatka, ramię);
• Staw łokciowy;
• Przedramię;
• Nadgarstek;
• Dłoń - śródręcze i palce;
• W zakresie palców- polepszamy ich czucie i doskonalimy rozdzielną pracę.
Terapia ręki, to ćwiczenia i zabawy rozwijające sprawność ruchową
w obrębie całej kończyny górnej, umiejętność chwytu oraz koordynację
pomiędzy dłońmi, a w późniejszym etapie ćwiczenia grafomotoryczne
i naukę pisania.

Rewalidacja - Oligofrenopedagog

Wykonawca: Marzena Jasiukowicz LOGO SENSUM

Oligofrenopedagog zajmuje się nauczaniem i wychowywaniem jednostek upośledzonych umysłowo.
Rozpoczynając pracę z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną nie wiemy do końca, jakie są jego indywidualne możliwości. Dlatego bardzo ważne jest, aby wymagania dostosowywać każdego dnia do indywidualnych potrzeb, możliwości i stanów emocjonalnych ucznia, jakie wystąpią w danym momencie.
Dziecko z głęboką wieloraką niepełnosprawnością wymaga odpowiednio dobranych metod i technik pracy, których głównym celem będzie nauczenie dziecka rozumienia informacji płynących z otoczenia.
Metody pracy powinny być tak dobrane, aby przezwyciężyć lub zminimalizować występujące ograniczenia we własnej aktywności, porozumiewaniu się i funkcjonowaniu psychospołecznyczm.
Podstawową metodą pracy rewalidacyjno-wychowawczej jest metoda wzmocnienia pozytywnego – zauważanie wszystkich najdrobniejszych postępów i wyraźne, jednoznaczne ich wzmacnianie.