Terapia Integracji Sensorycznej
Terapia Integracji Sensorycznej opiera się na wcześniej przeprowadzonej diagnozie, aby była ona efektywna konieczna jest współpraca z rodzicem/opiekunem dziecka. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu (w szczególnych wypadkach – 2 razy w tygodniu). Terapia prowadzona jest w sposób niedyrektywny, podążający za potrzebami dziecka. Celem terapii Integracji Sensorycznej jest zapewnienie oraz kontrolowanie informacji sensorycznych. Oprócz terapii w sali Integracji Sensorycznej dziecko powinno stosować się do określonej przez terapeutę diety sensorycznej w domu oraz (jeśli to możliwe) w przedszkolu/szkole.
Cena: 60 zł
Diagnoza Integracji Sensorycznej
Ocena procesów przetwarzania sensorycznego odbywa się w trzech etapach:
ETAP 1 – Ankieta dla rodziców i nauczycieli
ETAP 2 – Obserwacja swobodnej i ukierunkowanej aktywności dziecka
ETAP 3 – Przeprowadzenie prób Arkusza Obserwacji Klinicznej oraz Południowo-kalifornijskich testów integracji sensorycznej
Cena: 200 zł
Grupowe zajęcia Integracji Sensorycznej
Zajęcia prowadzone są raz w miesiącu (w pierwszy czwartek miesiąca). Zajęcia przeznaczone są dla dzieci w wieku 2-3 lat. Są to zajęcia tematyczne, w których w formie zabawy przemycane są przeróżne aktywności sensomotoryczne. Maluszki będą miały okazję pokonywać tory przeszkód, manipulować w masach sensorycznych, relaksować się przy odpowiednich bodźcach świetlnych oraz dźwiękowych itp.
W zajęciach bierze udział jeden z rodziców. Strój dziecka oraz rodzica powinien być na tyle wygodny by nie krępować ruchów podczas zajęć. Należy mieć na uwadze, że podczas zajęć występuje duże prawdopodobieństwo ubrudzenia się. W zajęciach bierze udział maksymalnie 5 dzieci.
Cena: 20 zł
Konsultacje - Integracja Sensoryczna
Konsultacje przeznaczone są dla:
Rodziców, którzy obserwują u swoich dzieci niepokojące ich zachowania
Rodziców, którzy podejrzewają u swoich dzieci zaburzenia Integracji Sensorycznej
Rodziców, którym zasugerowano, np. w szkole, przedszkolu, że ich dziecko może mieć zaburzenia Integracji Sensorycznej
Podczas konsultacji rodzic wspólnie z terapeutą wypełnia kwestionariusz SI, omawia niepokojące go zachowania dziecka, przedstawia ewentualną dokumentację medyczną, opinię nauczyciela czy opinię z Poradni psychologiczno – pedagogicznej. Celem konsultacji jest pomoc w podjęciu decyzji o przeprowadzeniu ewentualnej diagnozy oraz terapii SI.
Cena: 60 zł
Psychoterapia
Zajmujemy się psychoterapią indywidualnych trudności emocjonalnych i tym, co niełatwe w bliskich relacjach.
Wspieramy osoby, które chcą odzyskać wewnętrzną równowagę, pokonywać życiowe przeszkody i przekraczać dotychczasowe ograniczenia. Oferujemy pomoc dzieciom, młodzieży, dorosłym i rodzinom doświadczającym trudności w życiu osobistym oraz poszukującym wsparcia we własnym rozwoju i problemach dnia codziennego.
Współdziałamy korzystając z różnorodnych metod pracy. Integrujemy podejścia psychodynamiczne, systemowe, poznawczo-behawioralne i psychodramę. Jednak nie techniki terapeutyczne ani nie założenia teoretyczne, a więź między psychoterapeutą a pacjentem/klientem postrzegamy jako główny czynnik niosący zdrowie i zmianę na drodze do autentyczności.
Uzdrawianie ciała
Uzdrawianie ciała modlitwą do Boga i do Aniołów
Uzdrawianie Duszy
Uwalnianie umysłu i domu od działania złego ducha
Psychoterapia osób dorosłych
................................................................................................................
Diagnoza logopedyczna
Diagnoza logopedyczna
Głównym celem diagnozy logopedycznej jest ocena rozwoju mowy osoby badanej oraz określenie nieprawidłowości występujących w procesie komunikowania się. Przeprowadzone przez logopedę badanie ma określić charakter zaburzenia, znaleźć przyczynę zaistniałych nieprawidłowości, ustalić rodzaj terapii oraz rokowania na przyszłość. Diagnoza logopedyczna powinna uwzględniać zarówno badanie mowy, jak i szereg czynności dodatkowych, np., badanie budowy i sprawności narządów artykulacyjnych, badanie słuchu, rozumienia mowy, rozwoju lateralizacji.
Diagnoza Integracji Sensorycznej
Rozpoczęcie terapii integracji sensorycznej ( SI) poprzedzone jest dokładną diagnozą dziecka opartą na Testach Południowo– Kalifornijskich ( SCSIT) oraz Obserwacji Klinicznej. Terapeuta przeprowadza także wywiad z rodzicami i często posługuje się uzupełniającymi narzędziami badawczymi.
Terapia logopedyczna
Terapia logopedyczna
Terapia logopedyczna obejmuje swoim zasięgiem całość specyficznych, zamierzonych oddziaływań ukierunkowanych na usunięcie lub zminimalizowanie wszelkich zakłóceń procesu porozumiewania się. Terapia jest dostosowana do indywidualnych potrzeb i możliwości pacjenta i obejmuje stymulację wszystkich procesów poznawczych.
Terapia Integracji Sensorycznej
Rozpoczęcie terapii integracji sensorycznej ( SI) poprzedzone jest dokładną diagnozą dziecka opartą na Testach Południowo– Kalifornijskich ( SCSIT) oraz Obserwacji Klinicznej. Terapeuta przeprowadza także wywiad z rodzicami i często posługuje się uzupełniającymi narzędziami badawczymi.
Terapia integracji sensorycznej może być prowadzona wyłącznie prze certyfikowanych terapeutów metody integracji sensorycznej i ma postać„ naukowej zabawy” . Głównym zadaniem tej terapii jest dostarczenie kontrolowanej ilości bodźców sensorycznych poprzez różnorodne ćwiczenia.
Podczas terapii dziecko nie ćwiczy konkretnych umiejętności lecz poprawiając integrację sensoryczną wzmacnia procesy nerwowe leżące u podstaw tych umiejętności. Umiejętności te pojawiają się w sposób naturalny jako konsekwencja poprawy funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego.
Diagnoza Pedagogiczna
Diagnoza pedagogiczna
Wczesne wykrywanie i profesjonalne diagnozowanie zaburzeń oraz odpowiednio podjęte działania w ramach funkcjonujących metod terapii są istotnym kluczem warunkującym przyszły sukces edukacyjny każdego dziecka. Doprowadzenie jak najszybciej do trafnego i rzetelnego zdiagnozowania oraz rozpoczęcie terapii przyczyni się do szybszego wyeliminowania problemu.
Terapia pedagogiczna
Terapia pedagogiczna jest specjalistycznym działaniem mającym na celu eliminowanie niepowodzeń szkolnych, usunięcie przyczyn i objawów trudności w uczeniu się w konsekwencji oddziaływań terapeutycznych. Jej efektem powinno być pokonanie lub zminimalizowanie trudności w uczeniu się, wzrost motywacji do nauki, opanowanie umiejętności poprawnego pisania i czytania ze zrozumieniem, a także wyeliminowanie błędów.
Jest to system zintegrowanych działań stymulująco-usprawniających i korekcyjno-kompensacyjnych realizowanych przez nauczyciela terapeutę przy współpracy z nauczycielami i rodzicami dziecka.
Głównym celem terapii pedagogicznej jest stymulowanie i usprawnianie rozwoju funkcji psychomotorycznych, biorących udział w procesie nabywania umiejętności czytania i pisania.
Wczesna nauka czytania...
Metoda symultaniczno-sekwencyjna (metoda sylabowa, metoda krakowska) to skuteczna metoda nauki czytania opracowana przez doświadczonego logopedę prof. Jagodę Cieszyńską. Oparta jest na najnowszych badaniach neuropsychologicznych i na wieloletnich doświadczeniach terapeutycznych i logopedycznych prof. Cieszyńskiej. To skuteczny sposób nabywania umiejętności czytania ze zrozumieniem. Wykorzystuje wiedzę o sekwencyjnych zdolnościach lewej półkuli mózgowej przy równoczesnym korzystaniu z symultanicznych sposobów przetwarzania bodźców językowych półkuli prawej.
Metoda wykorzystywana jest z powodzeniem przez terapeutów pracujących z dziećmi, które nie umieją jeszcze czytać lub z dziećmi mającymi problemy z czytaniem (zagrożonymi dysleksją). Dzieci bez problemów edukacyjnych bardzo szybko uczą się w ten sposób czytać. W pracy tą metodą dziecko nie tylko uczy się czytać ale również jest poddawane stymulacji wszystkich procesów poznawczych. Metoda daje doskonałe efekty, gdyż wykorzystuje naturalną skłonność każdego człowieka do mówienia sylabami. Terapeuta pracuje według zasady:
1. powtarzanie,
2. rozumienie (rozpoznawanie),
3. nazywanie (odczytywanie).